آزادسازی منطقه خط مثلث معبر ۱۸ متری فیروزکوه به امضای راه‌آهن شمال رسید

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
شهردار فیروزکوه گفت: با پیگیری‌های چندین ساله بحث آزادسازی ۱۸ متری در هفته گذشته به امضای راه‌آهن شمال رسید و تصویب شد؛ از هفته آتی جدول‌گذاری، آماده‌سازی و اتصال آن به خیابان شورا و میدان شورا اتفاق خواهد افتاد و خیابان پاسداران که یکی از خیابان‌های پرترافیک شهر است یک طرفه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، علیرضا صادقی، شهردار فیروزکوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته جاری ۱۴ تیرماه را پیش رو داریم که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تقویم رسمی کشور به جهت آشنایی مردم با این دو نهاد نامگذاری شد و این روز را به نام روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص دادند.

وی افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نهادهایی هستند که تعدد و تنوع وظایف دارند و در شهرها، شهرداری‌ها و در روستاها، دهیاری‌ها بازوی اجرایی شوراها هستند که با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

صادقی خاطرنشان کرد: در کشور حدود هزار و ۴۰۰ شهرداری و بالغ بر ۲۷ هزار دهیاری داریم؛ این نهادها وظایف زیادی را در جنبه‌های مختلف خدماتی، عمرانی، شهرسازی و فرهنگی در حوزه شهر و روستا پیگیری و اجرا می‌کنند؛ همواره امیدوار بودم قانون مدیریت واحد شهری در شهرها تصویب و حاکم شود تا بسیاری از مشکلات و سرگردانی‌های مردم بین دستگاه‌های خدمات‌رسان حل شود، قوانین موازی برطرف شود؛ در دنیا بیش از ۸۰ سال است که مدیریت شهری اجرا می‌شود و مردم از مزیت‌های آن بهره می‌برند و شهرداری‌ها به معنای واقعی اداره‌کننده شهرها و روستاها هستند.

شهردار فیروزکوه اشاره داشت: یکی از مشکلات شهر فیروزکوه، بحث طرح جامع شهر بود که مشکلات زیادی را برای همشهریان ایجاد کرد که با بررسی‌ها، پیگیری‌ها و جلسات متعددی که ما و شورای شهر در راه و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ در کارگروه‌های مختلف و شورای برنامه‌ریزی استان داشتیم، ۸۰ درصد مشکلات حل شده است و ۲۰ درصد باقی‌مانده در جلسات آتی حل خواهد شد.

وی ادامه داد: بحث احداث پارک و مجموعه خلیج فارس در دستور کار شهرداری قرار دارد که به عنوان یکی از نیازهای ضروری شهر فیروزکوه شمرده می‌شود؛ این پروژه یکی از پروژه‌های مهم شهر فیروزکوه است چون در فیروزکوه پارک در مقیاس شهری نداریم مطالعات در یکسال انجام شده، مشاور بررسی کرده است، تمام کاستی‌هایی که در شهر در بحث اوقات فراغت، تفریح و گردشگری برای شهروندان و مسافرین وجود دارد در این پارک تعبیه شده است که شامل پارک بانوان، جاده سلامت، پیست دوچرخه‌سواری و زمین‌های ورزشی روباز است.

صادقی با تاکید بر پیگیری احداث ساختمان شهرداری، اشاره داشت: در تلاش هستیم ساختمان شهرداری طی دو سال آتی به نتیجه برسد تا درخور شأن ارائه خدمات به شهروندان باشد؛ همچنین جذب و پیگیری سرمایه‌گذار برای تکمیل شهربازی فیروزکوه ادامه دارد تا مردم از آن منتفع شوند.

شهردار فیروزکوه همچنین بیان داشت: با پیگیری‌های چندین ساله بحث آزادسازی ۱۸ متری در هفته گذشته به امضای راه‌آهن شمال رسید و تصویب شد؛ از هفته آتی جدول‌گذاری، آماده‌سازی و اتصال آن به خیابان شورا و میدان شورا اتفاق خواهد افتاد و خیابان پاسداران که یکی از خیابان‌های پرترافیک شهر است یک طرفه خواهد شد.

وی با اشاره به تکمیل و آماده‌سازی شهرک آل یاسین، تاکید کرد: اراضی تجاری شهرداری با پیگیری‌های متعدد در حال تخصیص است و به محض تحویل زمین‌ها و برگزاری مزایده، بحث تکمیل و آماده سازی و پیاده‌روسازی و غیره کل شهرک آل یاسین انجام خواهد شد؛ زیباسازی شهری، آسفالت‌ و غیره همانند سال‌های گذشته در سطح شهر در حال اجراست.

صادقی تصریح کرد: در بحث نبود کمربندی و ترافیک در خیابان ۴۵ متری با پیگیری‌های صورت‌گرفته مقرر گردید در بحث آسفالت، موج‌گیری و غیره این خیابان، معاون راهداری وزارت راه و شهرسازی همکاری نماید که امسال این مشکل نیز برطرف گردد.

شهردار فیروزکوه با اشاره به اینکه مقرر گردیده سالانه یک جشن عمومی در سطح شهر برگزار کنیم، بیان داشت: به میمنت و مبارکی دهه ولایت جشن بزرگ عید ولایت را چهارشنبه شب در مرکز شهر خواهیم داشت که همزمان سقف نوری در سطح شهر با حضور شهروندان افتتاح خواهد شد؛ همچنین بحث بازسازی واقعه غدیر که اهمیت بسیار دارد، با همکاری ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه جمعه شب در کنار پارک خلیج فارس اجرا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا