اجرای طرح سلامت خانواده در فیروزکوه

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه گفت: طرح پزشک خانواده که نامگذاری جدید آن طرح سلامت خانواده است، از اردیبهشت ماه در این شهرستان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، دکتر عبدالمجید حسینی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه، در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص اجرای طرح برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع اظهار کرد: طرح پزشکی خانواده که نامگذاری جدید آن طرح سلامت خانواده است، از اردیبهشت ماه در شهرستان فیروزکوه اجرایی شده است.

وی در ادامه افزود: در پایان فروردین ماه پایگاه ولیعصر (عج) را در کنار دانشگاه آزاد فیروزکوه برای این طرح افتتاح کردیم؛ از اردیبهشت طرح پزشک خانواده در شهرستان فیروزکوه همزمان با ۵۹ شهر در کل کشور، کلید خورد؛ از هر دانشگاه علوم پزشکی یک شهر انتخاب شد و این طرح در آن شهر اجرایی شد.

حسینی همچنین خاطرنشان کرد: از تیر ماه مرحله ارجاع طرح اجرا خواهد شد؛ برنامه ارجاع برای زمانیکه پزشک عمومی بیماری را ویزیت می‌کند و بخواهد به متخصص ارجاع دهد پیش‌بینی شده است؛ مقرر شده است به تدریج مراکز و پایگاه‌های دیگری را نیز برای دسترسی آسان شهروندان افتتاح کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: به منظور احصاء جمعیت و همچنین شناخت مراقب سلامت از سوی مردم و بالعکس، فیروزکوه به ۹ بلوک تقسیم شد که سرشماری یکی از این بلوک‌ها انجام شده است؛ به تدریج در ۸ بلوک دیگر مراقب سلامت، به درب منازل مراجعه و مشخصات خانوار را احصاء خواهند کرد و و از همشهریان می‌خواهند برای کارهای بهداشتی و درمانی به پایگاه مربوطه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: وقتی پایگاه‌های دیگر افتتاح شد تقسیم بندی کامل جمعیت انجام خواهد شد؛ پایگاه بعدی که در دستور کار است پایگاه شهرک آل یاسین است که در بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعات صورت خواهد گرفت؛ در بیمارستان مکان اختصاص یافته و بعد از تجهیز پزشک و مراقب سلامت مستقر خواهند شد؛ قابل ذکر است در این طرح هر سه هزار نفر جمعیت به یک پزشک و دو مراقب سلامت منتسب خواهند شد تا هم کار بهداشتی و هم کار درمانی آنها انجام شود.

حسینی بیان داشت: مراقبت‌های بهداشتی شامل بررسی فشار خون، بررسی قند خون، بررسی ریسک فاکتورهای احتمال سرطان با توجه به سن و شرایط افراد و مراقبت کودکان وخانم های باردار و موارد دیگر است؛ مردم اگر در جهت درمانی هم مراجعه کنند پزشک مستقر در پایگاه‌ها کارهای درمانی را انجام خواهند داد و اگر نیاز به ارجاع به متخصص بیمارستان باشد این اقدام صورت خواهد گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه در خصوص مزیت‌های اجرای این طرح اشاره کرد: یکی از مزیت‌های اجرای این طرح رایگان بودن آن در تمام مراحل کار است؛ واگر خارج از این طرح مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی صورت پذیرد ویزیت معمول را پرداخت میکنند.

وی ادامه داد: همچنین با اجرای این طرح، خدمات بهداشتی و درمانی در زمان مناسب و به موقع انجام خواهد شد، از بیماری پیشگیری میشود و یا زود تشخیص داده می‌شود و اقدامات درمانی به‌موقع صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا