لزوم صیانت از منابع آبی فیروزکوه / فرهنگ مدیریت مصرف آب به مردم آموزش داده شود

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
فرماندار فیروزکوه گفت: با توجه به بحران آب و لزوم صیانت از منابع آبی، باید فرهنگ مدیریت مصرف آب به مردم آموزش داده شده تا حداکثر همکاری را در حفظ منابع آب داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان فیروزکوه با هدف اطلاع رسانی و صیانت از منابع آبی در فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حیدری منش فرماندار، معاونان فرماندار، شهردار فیروزکوه و دیگر مسئولان شهرستان تشکیل شد، محمد حیدری منش با اشاره به کاهش میزان نزولات جوی طی سال آبی جاری و مقایسه آن با سال گذشته و میانگین بلند مدت، گفت: در سال جاری به دلیل کاهش میزان بارندگی ها و لزوم برنامه ریزی و صیانت و جلوگیری از بهره برداری غیرمجاز آب و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می شود.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به بحران آب و لزوم صیانت از منابع آبی، اهمیت تشکیل تشکل های آب بران در سطح روستاها و مزارع بیشتر از گذشته مشهود است.

این مقام مسئول با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ مدیریت مصرف آب به مردم آموزش داده شده تا حداکثر همکاری را در حفظ منابع آب داشته باشند.

فرماندار فیروزکوه خاطر نشان کرد: صیانت از منابع آب های زیر زمینی و برخورد با تغییر کاربری های غیر مجاز، با توجه به اهمیتی که در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیر زمینی و کاهش منابع آبی و ایجاد فروچاله ها و فرونشست زمین دارد بسیار حائز اهمیت است و لذا نظارت بر تغییر کاربری زمین های دیم به آبی و تلاش در جهت تغییر زمان دوره آبیاری برای حفظ منابع آبی در اولویت کارهای این امور قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا