اقدامات دولت سیزدهم در فیروزکوه قابل دفاع است

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
فرماندار فیروزکوه گفت: در سال‌هایی که دولت سیزدهم مستقر شد، در شهرستان فیروزکوه اقدامات قابل دفاعی صورت گرفت؛ در حوزه صنایع، بحث معافیت مالیاتی صنایع مستقر در شهرستان، راه‌اندازی صنایع تعطیل شده و مرغداری‌ها و شیلات و صنایعی که در حوزه اقتصادی میتوانست مؤثر باشد؛ مجموعه‌هایی که شاید سال‌ها تعطیل شده بودند، با محوریت دولت سیزدهم دوباره در شهرستان فیروزکوه راه اندازی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش فرماندار شهرستان فیروزکوه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز فیروزکوه به مناسبت هفته دولت، گفت: دولت سیزدهم در پایان سال دوم فعالیت‌ها در فضایی قرار دارد که در حوزه اقتصادی، دیپلماسی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی دارای دستاوردهای متعددی است.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی قرار گرفته، در حوزه رابطه دولت با مردم، از این حیث که در دولت سیزدهم اولین اقدامی که صورت گرفته و در تاریخ انقلاب اسلامی نهادینه و ماندگار شده است ایجاد تثبیت حاکمیت واحد در کشور است.

فرماندار فیروزکوه افزود: تثبیت حاکمیت واحد در کشور با این محور که روزی ما در کشور می‌دیدیم مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی فرمایشاتی را داشتند و در روزهای بعد می‌دیدیم که رئیس دولت مطالب متناقضی را بیان می‌کند و در دولت سیزدهم دیدیم که اساس رویه و نگاه دولت بر مبنای نگاه ولایت بود و این در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان اذعان داشت: در دولت سیزدهم با همفکری و تعامل با سایر قوا یک وحدت عمومی در حوزه کلان کشور شکل گرفت و گاهاً دولت سیزدهم به خاطر مردم در بعضی از موارد هم کوتاه آمد تا منفعت مردم حفظ بشود.

وی عنوان کرد: امروز تورمِ نقطه به نقطه نسبت به سال گذشته کاهش یافته و تورم نسبت به ماه گذشته هم عدد نزولی دارد و اقدامات مدیران اقتصادی دولت در حوزه کاهش تورم ان شاءالله به سمت موفقیت و حصول نتیجه حرکت می‌کند.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به تثبیت نرخ ارز، بیان داشت: در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۲ اقدامات خوبی در دولت انجام شد که به حمدالله این کار شکل گرفت و دولت تلاش کرد که بدنه انقلابی مجموعه کارگزاران دولت را بازسازی کند و بدنه انقلابی به این مجموعه اضافه کند، کما اینکه از قبل کادرسازی‌ها صورت نگرفته بود و تلاش دولت بر این است که در قالب طرح‌های مختلف این فضا را ترمیم کند.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم با شعار مبارزه با فساد در سال‌های گذشته تلاش کرد تا کاهش فساد را با شفافیت پیوند بزند و در همین راستا پنجره واحد خدمات رسانی به مردم شکل گرفت؛ بخش زیادی از اطلاعات مالی بیش از ۱۰ هزار شرکت اقتصادی دولتی با محوریت اینکه ملاحظات امنیتی نداشتند منتشر شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

فرماندار فیروزکوه افزود: دولت مردمی با شعار مردمی بودن از ظرفیت مردم در اقدامات مختلف استفاده نمود؛ امروز می‌بینیم در برنامه ارزشمند پیاده‌روی اربعین چه‌قدر توان مردمی پای کار دولت آمده، با همین رویکرد نقش مردم در اقدامات دولت پررنگ شد و کارها بیشتر به مردم سپرده شد.

حیدری منش خاطر نشان کرد: دولت از ادبیات “نتوانستیم، نگذاشتند، مشکل ایجاد کردند” فاصله گرفت و این ادبیات حاکم در دولت قبلی در این دولت دور گذاشته شد.

عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان اظهار داشت: در حوزه دیپلماسی بخش زیادی از منابع بلوکه شده کشور آزاد شد و اخیراً عضویت ایران در بریکس انجام شد و در این فضای اقتصادی ان شاءالله اتفاقات مثبتی برای کشور رقم خواهد خورد؛ در پیمان شانگ های درخشش دیپلماسی دولت مشخص شد و در جریان عربستان با دیپلماسی عزتمندانه در فضای همسایگان دیدیم که دولت سیزدهم چه دستاوردهای خوبی داشت.

حیدری منش گفت: در حوزه آژانس انرژی اتمی پرونده‌های تشکیل شده درحال حل شدن است و در حوزه برجام هم با تاکید بر عزّت ملّی و انتفاع مردم، دولت در حال پیگیری این پرونده است؛ از طرفی هم در حوزه مطالبات کشور، اقدامات خوبی انجام شد، پرونده گاز ترکمنستان درحال پیگیری است و موضوعات از این دست که در حوزه اقتصاد برون‌مرزی داریم توسط دولت در فضای دیپلماسی در حال پیگیری است.

فرماندار فیروزکوه بیان داشت: دولت قبل بیش از ۴۸۰ همت بدهی ایجاد کرده بود که هم اکنون دولت در حال پرداخت این بدهی بین ۱۵ تا ۲۰ همت در ماه است که فشار اقتصادی زیادی را دولت تحمل می کند، از طرفی دولت در حوزه‌های مختلف به سمت آواربرداری رفت و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دولت به دنبال این بودند که القا کنند دولت در حال کار در زمین سوخته است و کشور شرایط خوبی ندارد.

وی تصریح کرد: اما عملکرد دولت سیزدهم به عنوان مدعی انقلابی‌گری و دولت مردمی به حمدالله عملکرد اطمینان بخش و قابل دفاعی است که باید بهبود پیدا کند و ان شاءالله حمایت مردمی همه جانبه را داشته باشیم تا بتوانیم به عنوان خادمان مردم این اقدامات را گسترش دهیم.

عالی ترین مقام دولت در شهرستان، گفت: در سال‌هایی که دولت سیزدهم مستقر شد، در شهرستان فیروزکوه اقدامات قابل دفاعی صورت گرفت؛ در حوزه صنایع، بحث معافیت مالیاتی صنایع مستقر در شهرستان، راه‌اندازی صنایع تعطیل شده و مرغداری‌ها و شیلات و صنایعی که در حوزه اقتصادی میتوانست مؤثر باشد؛ مجموعه‌هایی که شاید سال‌ها تعطیل شده بودند، با محوریت دولت سیزدهم دوباره در شهرستان فیروزکوه راه اندازی شدند.

وی عنوان کرد: دیروز با حضور استاندار تهران یک مجموعه صنعتی افتتاح و مجموعه شرکت آرد فیروزکوه هم به عنوان یکی از صنایع استراتژیک شهرستان در دست اجرا است؛ در شهرستان فیروزکوه در حوزه فاز توسعه شرکت‌های مختلف اقدامات قابل دفاعی انجام شد.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به تحولات حوزه عمرانی سال ۱۳۹۹ و منتهی به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۰ به ۱۴۰۱، گفت: در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰۱، ۴۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی شهرستان بود و در سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰۲ ما به بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی رسیدیم.

وی تصریح کرد: در حوزه مدیریت بحران تلاش کردیم که در سه عرصه مهم “قبل و حین و پس از بحران” نقش فعال داشته باشیم، تلاش شد تا اولین خدمات به مردم توسط دستگاه‌های دولتی برسد.

حیدری منش اذعان داشت: در روستای سیل‌زده مزداران بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی درحال اجرا است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ پس از سیل بخش زیادی از سیل بندهای حوزه آبخیز مزداران، انزها، آتشان و حصاربن پاکسازی شد و این باعث شد که در سیل ۱۴۰۲ در آن منطقه ما مشکلاتی را نداشته باشیم؛ در سال ۱۴۰۱ پس از سیل طرود گودبرداری بالادست روستای طرود شکل گرفت و این باعث شد که سال ۱۴۰۲ فقط ورود آب به منازل را داشته باشیم و منازل تخریبی زیادی نداشته باشیم.

عالی‌ترین مقام دولت در فیروزکوه، گفت: امسال هم پس از سیل پروژه‌هایی اجرا شد و امروز در شهر فیروزکوه شاهد پروژه دیواره ساحلی نهر کنگرخانی در مرکز شهر هستیم.

وی با اشاره به اقدامات در سطح روستاها بیان داشت: ایجاد سیل‌بند در روستاهای آتشان و مزداران، ایجاد سیل‌بند در هریاج و دره تلی جاره توسط اداره منابع طبیعی در حال اجرا است.

وی درباره اقدامات در حوزه نظارت بر بازار، گفت: برگزاری جلسات مستمر ستاد تنظیم بازار در کمیته اقدام مشترک و گشت مشترک بازرسی اصناف و مجموعه‌های مختلف در سطح شهرستان وجود دارد.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به مشکل آرد در شهرستان، اذعان داشت: ما با افزایش بیش از ۲۰۰ تُن آرد سرانه شهرستان فیروزکوه، موضوع را به گونه‌ای پیش بردیم که مسائل مردم عزیز شهرستان در حوزه آرد حل شود، و الآن تلاش ما بر این است که کیفیت پخت نان را افزایش دهیم.

حیدری منش درباره اقدامات حوزه کشاورزی گفت: امروز بیش از ۵۰ پروژه درحال اجرا است، زیرساخت‌های اساسی مثل آب درحال بازسازی است؛ به دلیل کاهش فشار آب، در سطح شهر و روستاها پروژه‌هایی در حوزه آبفا تعریف شده که شبکه‌های آبرسانی روستاها و شهر تأمین شود.

وی تصریح کرد: در حوزه آسفالت معابر، شهرداری فیروزکوه درحال آسفالت بسیاری از معابر هستند، بعضی از بوستان‌ها و پارک‌ها پاکسازی شدند؛ در حوزه آسفالت راه‌ها، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان پروژه اجرا کرده است، پروژه مسیر دلیچای به گدوک که درحال اجراست، پروژه راه‌های حوزه روستاهای سیمین دشت و محمودآباد، همچنین روستاهای گچه و مهن که در دست اقدام است.

حیدری منش بیان داشت: درحوزه آبخیزداری تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان پروژه‌های مختلف اجرا شده است؛ در حوزه بهداشت و درمان، سه خانه بهداشت که از پروژه‌های محل اعتبار تملک دارایی شهرستان است در دست ساخت می‌باشد.

فرماندار فیروزکوه درباره اقدامات حوزه امور منابع آب گفت: برای اولین بار لایروبی رودخانه حبله رود در محدوده این دهستان انجام شد که در سیل امسال بسیار کمک کرد؛ رورهای گذشته بالادست شهر فیروزکوه نهر کنگرخانی در مسیر بعد از امیریه لایروبی شد و لایروبی رودخانه‌های شهرستان توسط شهرداری انجام شد.

عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان، اظهار داشت: در حوزه مخابراتی، زیرساخت‌های شهر هوشمند برای امکان خرید امتیاز تلفن یا دریافت خط در نقاط مختلف با همکاری شهرداری و مخابرات درحال اجرا است؛ در حوزه فرهنگی، کارگروه فرهنگی شهرستان و کارگروه عفاف و حجاب فعال هستند، حضور پررنگ در مسائل فرهنگی توسط دولت قابل احساس است.

وی افزود: تدوین دستورالعمل عفاف و حجاب و ابلاغ آن به دستگاه‌های مختلف جهت پیگیری اجرای آن و پیگیری درخصوص تغییر فضای فرهنگی تنگه واشی از اقدامات حوزه فرهنگی می‌باشد؛ امسال به اذعان دوست و دشمن، با برنامه‌ریزی ای که با حضور مدیران داشتیم، با پیگیری عزیزان در بسیج و نیروی انتظامی به حمدالله در تنگه واشی شاهد تحولات فرهنگی خوبی بودیم.

فرماندار فیروزکوه بیان داشت: اقداماتی مانند وام‌ها و تسهیلاتی که در دستگاه‌های حمایتی ما، کمیته امداد امام خمینی(ره) و مجموعه اداره بهزیستی و همچنین تحولاتی که در حوزه درمانی به لحاظ تجهیزاتی انجام شد.

حیدری منش اظهار داشت: بضاعت خادمان شما در دولت بضاعت محدودی است، درحالی که ما تلاش میکنیم خادمان خوبی برای مردم باشیم و خدمت‌رسانی را به شکل مناسبی انجام دهیم و نیاز به کمک مردم داریم.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان فرزند این شهرستان همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف است را درک کردم و درحال پیگیری حل مشکلات هستیم و دغدغه این را داریم که مردم شریف شهرستان فیروزکوه مردمی بودند که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیشتاز بودند و ۴۸۲ شهید گرانقدر را تقدیم انقلاب کردند و شایسته بهترین خدمات هستند.

فرماندار فیروزکوه در ادامه گفت: ما در حوزه امداد و نجات پیشتاز بودیم و دوره‌های مختلفی در مجموعه هلال احمر برگزار شد، امدادرسانی به مردم در جاده‌ها و تلاش در کمک به مردم باعث شد تا در خدمات رسانی نوروز رتبه اول استانی را کسب کردیم‌.

وی ضمن تشکر از اعضای شورای تأمین شهرستان و مجموعه مدیران شهرستان، بیان داشت: این اقدامات در شهرستان فیروزکوه به عنوان سند افتخار دولت است و ان شاء‌الله باید تلاش کنیم این اقدامات را بهبود ببخشیم، این ها کافی نیست و این بهبود شرایط هم شایسته مردم عزیز شهرستان فیروزکوه است.

عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان ضمن تشکر از امام جمعه فیروزکوه، گفت: ان شاءالله با همدلی و همکاری که در شهرستان میبینیم و خدماتی که دستگاه‌های خدمات رسان و مجموعه‌های فرهنگی و مختلف دولت در سطح شهرستان دارند بتوانیم گام موثری را در ایجاد رویه‌های دولت اسلامی و ایجاد فرصتی برای ارائه دستاوردهای دولت اسلامی به مردم شریف شهرستان برداریم و خادم خوبی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا