روند کاهشی دمای فیروزکوه از بعد از ظهر شنبه

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
رئیس اداره هواشناسی فیروزکوه گفت: امروز بعد از ظهر آخر وقت تا آخر هفته به تدریج نسبت به روزهای قبل دمای هوا کاهش یافته و هوا خنک‌تر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، فرشید حسینی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت آب‌ و هوایی شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: در شهرستان فیروزکوه تا ظهر امروز مورخ شنبه ۱۴ مرداد ماه روند افزایشی دما را شاهد هستیم که دمای هوا اکنون ۳۰ درجه بالای صفر است.

رئیس اداره هواشناسی فیروزکوه افزود: پیش‌بینی می‌شود روند کاهشی دما در این شهرستان از بعدازظهر امروز آغاز خواهد شد؛ امروز بعدازظهر آخر وقت تا آخر هفته به تدریج نسبت به روزهای قبل دمای هوا کاهش یافته و هوا خنک‌تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در ارتفاعات احتمال بارندگی وجود دارد؛ در این فصل بارندگی به صورت نقطه‌ای خواهد بود و در همه نقاط شهرستان اتفاق نخواهد افتاد ولی به صورت رگبار و رعد و برق در برخی مناطق وجود دارد؛ این پیش‌بینی در بازه زمانی تا آخر هفته خواهد بود.

حسینی همچنین با اشاره به سیلاب سال گذشته در مرداد ماه در شهرستان فیروزکوه بیان کرد: وقتی بارندگی در این فصل باشد، احتمال سیلاب ۱۰۰ درصد وجود دارد و هشدارهای لازم داده شده است.

رئیس اداره هواشناسی فیروزکوه در خصوص افزایش دمایی که در سراسر کشور اتفاق افتاد و منجر به تعطیلی دو روزه در کشور شد، تاکید کرد: در کل جهان سال به سال افزایش دما را شاهد هستیم؛ نسبت به سال‌های گذشته امسال گرم‌تر است و تابستان گرمی را تجربه کردیم؛ این دو روز افزایش دما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته یک درجه دما نسبت به روزهای قبل گرم‌تر بود؛ به عبارت دیگر دمای هوا ۳۵ درجه بود و به حدود ۳۶ درجه رسید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این افزایش دما در گذشته نیز سابقه داشته است، اشاره کرد: ماندگاری این میزان دما قبلاً کمتر بود یعنی دما به بالای ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسید لحظه‌ای بود و دوباره کاهش می‌یافت ولیکن امسال این دما ماندگاری بیشتری داشت و چند ساعتی دمای بالای ۳۵ درجه را شاهد بودیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا