روح حاکم بر اخبار، تزریق روحیه نشاط و امید به جامعه باشد

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه فیروزکوه گفت: روح حاکم بر اخبار، تزریق روحیه نشاط و امید به جامعه باشد و انگیزه حرکت و تلاش را در جامعه بویژه جوانان بیشتر کند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه فیروزکوه گفت: یکی از عوامل مهم تحکیم بنیان خانواده، توجه به نقش مادری است؛ مادر رکن اصلی و ستون خیمه خانواده است؛ ممکن است زن در جامعه، نقش دومی به عنوان معلم، پرستار و … داشته باشد، ولی نباید هیچکدام به نقش مادری لطمه بزند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اذعان داشت: اولین و اساسی ترین و پر اهمیت ترین شغل زن، مادری است؛ اگر زن رئیس جمهور بشود، اهمیتش به قدر اهمیت مادری نیست؛ مادر همچون نخ تسبیح اعضای خانواده را سر سفره رحمت الهی جمع میکند و کسی غیر مادر، قادر به این نقش مهم نیست.

حجت الاسلام حیدری در ادامه، بیان داشت: مردم با حضور باشکوه در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام، علیرغم تلاش دشمن برای تحریم محرم، بار دیگر محاسبات آنها را شکست دادند و نشان دادند که ما، ملّت امام حسین هستیم.

وی تصریح کرد: پیروی از مکتب عاشورا، جوانان ما را عاشق شهادت کرده است و شهدای مدافع حرم همچون شهید حججی، نماد نسل جوان انقلابی و معجزه جاری انقلاب اسلامی است.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه با اشاره به روز خبرنگار گفت: خبرنگاری یک شغل نیست،‌ بلکه یک رسالت بزرگ است؛ خبرنگاران مجاهدان عرصه آگاهی، امیدآفرینی و نشاط جامعه هستند.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: توصیه ما به خبرنگاران این است حقائق و واقعیات را با صداقت و دقت کامل به مردم ارائه دهند تا موجب رشد جامعه شوند؛ همچنین نسبت به حفظ آبروی افراد توجه کنند و از تخریب و تهمت اجتناب شود.

وی افزود: باید روح حاکم بر اخبار، تزریق روحیه نشاط و امید به جامعه باشد و انگیزه حرکت و تلاش را در جامعه بویژه جوانان بیشتر کند.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: یکی از برنامه های قطعی دشمن، ایجاد اختلاف و تنش بین مردم است؛ تلاش میکنند با جریحه دار کردن احساسات مردم، جامعه را به سمت تنش و درگیری ببرند؛ لذا باید هوشیار باشیم و وحدت خود را حفظ کنیم و خدایی نکرده در پازل دشمن بازی نکنیم.

وی خاطر نشان کرد: البته دستگاه قضا و نیروی انتظامی هم باید بدون تسامح و بر اساس قانون به وظایف خود عمل کنند؛ ما مردم ضمن حمایت از دستگاه قضا و مجریان قانون، برخورد قاطع با هنجارشکنان و توهین کنندگان به مقدّسات را خواهانیم.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه اظهار داشت: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و نقش آفرینی مردم در سرنوشت کشور است.

حجت الاسلام حیدری گفت: دشمنان، از ابتدای سال آتش توپخانه خود را برای کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات روشن کرده اند ولی ان شاء‌الله انتخابات امسال، با چهار راهبرد امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: هرچند به دولت و مجلس انتقاد درستی داریم ولی بخاطر تقویت انقلاب و پاسداشت خون شهدا، انتخابات باشکوه و حضور حداکثری خواهیم داشت؛ مسئولان با خدمت بیشتر به مردم، آنها را به حضور در انتخابات تشویق کنند.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: طبق قانون جدید انتخابات، از ۱۶ مرداد به مدت یک هفته، پیش ثبت نام انتخابات است که از همه کسانی که توان خدمت به مردم دارند، دعوت به ثبت نام میکنیم.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه افزود: مزیت پیش ثبت نام، این است که مردم فرصت تحقیق بیشتر دارند و هیئت های نظارتی بهتر میتوانند بر کاندیداها نظارت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا