قدرت سیاسی و اجتماعی باید پشتوانه مذاکره باشد

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه فیروزکوه گفت: دیپلماسی در دنیای امروز، فقط گفتگو نیست، بلکه قدرت سیاسی و اجتماعی باید پشتوانه مذاکره باشد تا دشمن احساس کند هزینه کوتاه آمدن در مقابل ما، کمتر از هزینه مقابله است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های نماز جمعه گفت: یکی از عوامل تحکیم بنیان خانواده، صبوری است؛ زوجین باید نسبت به رفتار یکدیگر صبور باشند.

وی خاطر نشان کرد: صبر کلید گشایش و پیروزی است؛ انسان صبور بهتر مشکلات را کنار خواهد زد و اجر اخروی بزرگی خواهد داشت.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه عنوان کرد: حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ نشان داد که دشمن امنیت کشور را نشانه رفته است ولی با تلاش نیروهای امنیتی، ناکام خواهد ماند.

حجت الاسلام حیدری افزود: عامل اصلی دشمنی با ملّت ایران،‌ دستگاه‌های جاسوسی سیا، موساد و ام آی ۶ انگلیس هستند که در داخل، غربگراها و پادوهایشان، به آنها کمک میکنند.

وی اظهار داشت: هدف اصلی دشمن، ایجاد بحران و ضربه به امنیت کشور است، چرا که بدون امنیت، چیزی به عنوان اقتصاد و معیشت هم نخواهد بود؛ یعنی اختلال در زندگی و معیشت مردم.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: در مواجهه با دشمن، باید هوشیار باشیم؛ وظیفه مسئولین کار جهادی و خدمت خالصانه به مردم است و آحاد مردم باید فضای وحدت و همدلی را حفظ کنند تا در سایه همدلی، روحیه امید و نشاط به جامعه تزریق شود.

وی در ادامه اذعان داشت: انتقاد از مسئولین اشکالی ندارد، ولی باید همراه با اعتماد به مسئولین و امیدوارانه و با همدلی باشد؛ چرا که مسئولین با شوق و کار جهادی و توکل بر خدا در حال کار و تلاش هستند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه بیان داشت: آزادسازی پولهای بلوکه شده، به نفع مردم و موجب خوشحالی است؛ کسانی که از این مسئله ناراحت شدند، باید در ادعای مردم دوستی خود شک کنند.

وی عنوان کرد: به اذعان مقامات آمریکایی و صهیونیست ها، آزاد سازی پولهای بلوکه شده یک پیروزی بزرگ تاریخی برای ملّت ایران است و نباید آن را کوچک جلوه داد.

امام جمعه فیروزکوه گفت: سؤال اساسی این است که علت این موفقیت چیست؟ علت آن است که دیپلماسی در دنیای امروز، فقط گفتگو نیست، بلکه قدرت سیاسی و اجتماعی، باید پشتوانه مذاکره باشد تا دشمن احساس کند هزینه کوتاه آمدن در مقابل ما، کمتر از هزینه مقابله است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه درباره روز جهانی مسجد اذعان داشت: مسجد باید محل سازماندهی و تربیت نیروهای انقلابی، خدمات اجتماعی و گره گشایی از مشکلات مردم باشد.

وی تصریح کرد: امام جماعت و هیئت امنای مسجد، وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید علاوه بر عمران ظاهری مسجد، در آبادانی معنوی مسجد تلاش کنند و زمینه را برای حضور بانشاط جوانان در مسجد فراهم کنند.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: همه دغدغه مندان و دلسوزان، باید تلاش کنند که مساجد به کارکرد حقیقی خود برگردند؛ اگر مساجد آباد و برقرار باشند، بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برطرف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا