جامعه اسلامی نسبت به حفظ دستاوردهای شهدا مسئول است

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
فرمانده قرارگاه حضرت بقیةالله (عج) در مراسم گرامیداشت یادواره شهدای گرانقدر شهر ارجمند گفت: جامعه اسلامی نسبت به حفظ دستاوردهایی که شهدا با ایثار جان خود به یادگار گذاشتند، مسئول است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، همزمان با آغاز ماه صفر، یادواره شهدای گرانقدر شهر ارجمند با حضور سردار محمدعلی جعفری یکی از سرداران دفاع مقدس و جبهه های مقاومت و فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم (عج)، حجت‌الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه، محمد حیدری منش فرماندار شهرستان، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه، بخشدار ارجمند و خانواده معظم شهدا و مردم ولایت‌مدار شهر ارجمند برگزار شد.

در این مراسم سردار محمدعلی جعفری با اشاره به جایگاه شهید و شهادت در فرهنگ دینی اظهار کرد: جامعه اسلامی نسبت به حفظ دستاوردهایی که شهدا با ایثار جان خود به یادگار گذاشتند، مسئول است.

فرمانده قرارگاه حضرت بقیةالله (عج) با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره های شهدا گفت: شناخت راه و روش زندگی و مسیری که این عزیزان در آن قدم برداشتند از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از آن درس گرفت.

وی ضمن تأکید بر اهمیت حفظ اقتدار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، افزود: ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، این انقلاب شکوهمند راه الهی خود را، راهی که خداوند متعال اراده کرده، طراحی و هدایت نموده است، در آن راه قدم گذاشتیم و همچنان بعد از ۴۴ سال این مسیر با قوت و اقتدار ادامه دارد.

وی تصریح کرد: شهدای دوران دفاع مقدس جانشان را در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی فدا کردند اما همه چیز به این فدا کردن جان محدود نبود، در تمامی وصیت نامه های شهدا مشاهده می کنید که به حفظ اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت سفارش شده است.

فرمانده قرارگاه قدس در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به برکت خون شهیدان، امروز ملت ایران با وجود دشمنی، توطئه و ناامیدی با استفاده از شبکه گسترده رسانه‌ای دشمنان و فشارهای اقتصادی، صبر و تحمل می‌کنند و باز هم پای کار این نظام و انقلاب می‌مانند و حمایت می‌کنند.

این مراسم در ادامه با مداحی، اجرای سرود و برگزاری عزاداری همراه بود؛ همچنین پیش از این مراسم، مردم ولایتمدار شهر ارجمند، ضمن گل افشانی و عطر افشانی مزار شهدا، پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس را تشییع کردند.

در این مراسم همچنین بر لزوم حفظ امنیت در کشور و قدردانی از شهدای ۸ سال دفاع مقدس در جان‌فشانی خود در راه حفظ امنیت با توجه به حادثه تروریستی شاهچراغ تاکید شد.

گفتنی است؛ بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه دو شهید مدافع حرم و دو شهید مفقودالاثر هشت سال دفاع مقدس را در خاک خود پرورش داده است.

همچنین لازم به ذکر است، همزمان یادواره شهدای روستای مهن در شهرستان فیروزکوه با حضور سردار علی فضلی، از سرداران دفاع مقدس و همچنین مسئولین شهرستانی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا