سرانجام ترویج بی حیایی، ضربه به کانون خانواده و ظلم به زن است

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه فیروزکوه گفت: نظام اسلامی برای دفاع از هویت زن و بنیان خانواده،‌ اجازه ترویج بی حیایی و بی عفتی و کشف حجاب را نخواهند داد؛ چرا که سرانجام ترویج بی حیایی، ضربه به کانون خانواده و ظلم به زن است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز گفت: یکی از نشانه های ایمان، خوش رفتاری با خانواده است؛ هرکس ایمان بیشتری دارد، با اهل و عیال خود مهربان تر است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: کسی که خدا به او نعمت داده، باید رفاه خانواده خود را تأمین کند و از بخل اجتناب کند؛ توجه به خانواده وظیفه اصلی ما است و مسئولین نباید به بهانه مشغله، از خانواده خود غافل شوند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه بیان داشت: بر اساس روایات متعدد، پیامبر اکرم (ص) با زهر به شهادت رسیدند و تعبیر «رحلت» مناسب نیست.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: دنیا در مسیر تغییر نظم نوین جهانی است و تحولات بزرگی در حال اتفاق است؛ قدرت های استکباری در حال ضعیف شدن هستند و قدرت های جدید منطقه ای و جهانی ایجاد شده اند.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: آمریکا با ایجاد «گروه بحران» در پی تحریک نقاط بحران ساز است؛ اختلافات قومیتی،‌ تفاوت های مذهبی و مسأله جنسیت و زن؛ هدف آمریکا از بحران آفرینی، ضربه به وحدت و امنیت ملّی است؛ ولی با بیداری و هوشیاری ملّت ایران، برنامه های آن ها نقش بر آب خواهد شد.

وی افزود: امروز در دنیای غرب شاهد برخورد دوگانه با مسئله حقوق زن هستیم؛ در فرانسه به عنوان سردمدار آزادی و حقوق بشر، طبق گزارش اخیر وزارت کشور فرانسه، ۱۱۸ زن، در سال ۲۰۲۲، توسط همسر کشته شده اند؛ در آلمان به عنوان صنعتی ترین کشور اروپایی در سال ۲۰۲۰، ۱۳۹ زن کشته شدند. در کشورهای دیگر اروپایی هم کمابیش وضع به همین صورت است؛ حالا این کشورهای پیشتاز در زن کشی و همسر کشی، ایران اسلامی را متهم به نقض حقوق زنان میکنند. آیا خجالت نمیکشید؟

خطیب نماز جمعه فیروزکوه گفت: در فرانسه که دم از آزادی و حق انتخاب میزند، از حضور دانش آموزان محجبه به مدارس جلوگیری میکنند؛ آیا این آزادی است؟ در واقع آن چیزی که در فرانسه جریان دارد، آزادی پوشش نیست بلکه اجبار در بی پوششی است.

وی خاطر نشان کرد: این وضعیت غرب، نتیجه سبک زندگی لیبرالی غربی است؛ سبک زندگی غربی یعنی فروپاشی خانواده، یعنی تنها شدن و بی سرپناهی و تشکیل وزارت تنهایی؛ اینها است حقایق فرهنگ لیبرال غرب.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: کسانی که دنبال ترویج بی حیایی و بی عفتی در ایران اسلامی هستند، بدانند نظام اسلامی برای دفاع از هویت زن و بنیان خانواده،‌ اجازه ترویج بی حیایی و بی عفتی و کشف حجاب را نخواهند داد؛ چرا که سرانجام ترویج بی حیایی، ضربه به کانون خانواده و ظلم به زن است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اظهار داشت: زلزله مهیب و سیل ویرانگر در کشورهای مسلمان مراکش و لیبی، باعث شد که ده ها هزار نفر از خواهران و برادران مسلمان ما کشته یا مجروح شوند؛ با مردم مسلمان این دو کشور اظهار تسلیت و همدردی داریم و برای درگذشتگان از درگاه الهی رحمت و غفران الهی مسئلت داریم؛ دعا میکنیم که آلام و مشکلات آن ها هرچه زودتر کاسته شود و خداوند آرامش و آسایش را به این دو کشور برگرداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا