پویش مردمی نذر قربانی در فیروزکوه اجرا شد

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
با توجه به تعدد حوادث ناگوار اخیر و مرگ و میرها در فیروزکوه، جهت دفع بلا پویش مردمی نذر قربانی در این شهرستان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، در روزهای اخیر در شهرستان فیروزکوه شاهد اتفاقات ناگوار اعم از فوت و مرگ و میر جوانان بر اثر سانحه تصادف بودیم.

از گذشته همواره به منظور دفع بلا این رسم و سنت حسنه رواج داشته که برای دفع بلا به عنوان صدقه قربانی در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) این شهرستان انجام می‌شد تا به واسطه این صدقه دفع بلا صورت گیرد.

صبح امروز با حضور فرماندار، شهردا و تنی چند از مسئولان و جمعی از شهروندان، مقابل آستان مقدّس امامزاده اسماعیل(ع) این پویش مردمی نذر قربانی انجام شد.

با توجه به تکرار حوادث ناگوار در شهرستان فیروزکوه چند تن از جوانان این شهرستان با همراهی مردم خیّر اقدام به برگزاری پویش نذر قربانی کردند تا کمتر شاهد اتفاقات تلخ باشیم.

مسئول پویش مردمی نذر قربانی در فیروزکوه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص پویش مردمی نذر قربانی در شهرستان فیروزکوه، گفت: با توجه به اتفاقات ناگوار اخیر در شهرستان فیروزکوه با چند تن از جوانان شهر تصمیم به نذر قربانی کردیم تا بین نیازمندان توزیع شود.

عارف کیا اشاره داشت: نیت از این نذر قربانی رفع بلا از شهرستان است، با پولی که جمع‌آوری شد سه رأس گوسفند برای قربانی خریداری شد که گوشت آن‌ها بین نیازمندان سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: بخشی از این گوشت قربانی برای کمیته امداد امام خمینی(ره) و افراد تحت پوشش این کمیته تخصیص می‌یابد و مقداری برای اداره بهزیستی و افراد تحت پوشش این اداره فرستاده خواهد شد.

مسئول پویش مردمی نذر قربانی در فیروزکوه ابراز امیدواری کرد با این قدم خیر و پسندیده هم سفره نیازمندان قدری رنگین شود و هم رفع بلا از شهرستان صورت گیرد.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه به خبرنگار ما گفت: با توجه به اتفاقات اخیری که در سطح شهرستان رخ داد، با همکاری شهرداری دو رأس گوسفند نذری تهیه و با پویش مردمی و کمک مردمی سه رأس گوسفند نذری برای قربانی تهیه شد.

آرمان نام‌آور خاطرنشان کرد: قرار بر این شد دو رأس از این گوسفندان قربانی به اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) و دو رأس به اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه ارسال و یک رأس نیز توسط پویش مردمی بین نیازمندان سطح شهرستان توزیع شود.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه نیز درباره آثار و برکات اقدام خداپسندانه نذر قربانی، گفت: قربانی کردن از سنت ‌های زیبای اسلامی است که نتایج فردی و اجتماعی زیادی دارد.

حجت‌الاسلام حسن حیدری عنوان کرد: آمرزش گناهان، تقویت تقوی، کمک به نیازمندان و دفع بلا از آثار معنوی نذر قربانی است.

وی تصریح کرد: در سیره علما و بزرگان ما نیز، به اهمیت قربانی تأکید شده است و یکی از فواید آن، دفع بلا ذکر شده است.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به اجرای نذر قربانی در شهرستان فیروزکوه، بیان داشت: با توجه به حوادث ناگوار اخیر در شهرستان، تصمیم گرفته شد برای سلامتی مردم قربانی انجام شود تا به فضل الهی شاهد دفع بلا از مردم عزیز باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا