افزایش آمار ازدواج فیروزکوه در سال ۱۴۰۲ / خیرین به سمت حمایت از ازدواج آسان هدایت شوند

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، فرماندار فیروزکوه از روند صعودی آمار ازدواج شهرستان فیروزکوه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست محمد حیدری‌منش فرماندار شهرستان فیروزکوه و با حضور حجت‌الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فیروزکوه، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه و اعضای این ستاد در فرمانداری برگزار شد.

محمد حیدری‌منش، فرماندار شهرستان فیروزکوه در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: شکل‌گیری سمن نوید خوشبختی از دستاوردهای این ستاد در جلسات گذشته بود؛ هدف این سمن تسهیل در امر برگزاری ازدواج جوانان است که در این جلسه تاکید بر همکاری دستگاه‌های مختلف با این سمن داشتیم و همچنین مقرر گردید این سمن پکیج‌هایی در راستای ازدواج ارزان و تسهیل ازدواج آسان ارائه دهند.

وی افزود: خانواده به عنوان کوچکترین عنصر نظام اجتماعی نقش مهمی در پیشگیری از مسائل مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد، مقرر گردید دستگاه‌های مختلف تسهیلاتی که در راستای ازدواج آسان می‌توان داشت را بازنگری کنند و اقداماتی که می‌توان انجام داد را مشخص نمایند که یکی از این اقدامات واگذاری زمین است.

حیدری‌منش در پایان تاکید کرد: آمار ازدواج در شهرستان فیروزکوه در سال ۱۴۰۲ صعودی شده است؛ تلاش بر این است با حمایت در حوزه اشتغال و مسکن بیش از پیش بتوانیم این امر را در شهرستان تسهیل نماییم.

خیرین به سمت حمایت از ازدواج آسان هدایت شوند

حجت‌الاسلام حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: همراهی مردم در مسائل مختلف از نیازهای امروز ماست، مردم باید وارد صحنه شوند و دولت می‌تواند در این امور نظارت، حمایت و هدایت کند؛ قطعاً در جایی که مردم پای کار باشند نتیجه بهتر است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل کنونی در حوزه جوانان ازدواج است؛ با توجه به ثبت سمن نوید خوشبختی، در این سمن باید آسیب‌شناسی دقیق و بومی شهرستان فیروزکوه انجام شود که چند درصد عوامل فرهنگی، اقتصادی و غیره در امر کاهش ازدواج جوانان موثر است؛ بسیاری از جوانان مشکل اقتصادی ندارند بلکه مشکل در حوزه فرهنگی است؛ در حوزه آسیب‌شناسی تاکید بر بومی بودن شناسایی آسیب‌های فیروزکوه داریم چون بوم فیروزکوه با شهرستان و شهرهای دیگر متفاوت است.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه بیان کرد: باید خیرین را به سمت حمایت از ازدواج آسان سوق داد؛ کمتر خیری در این حوزه ورود می‌کند و ما باید این زمینه را فراهم کنیم؛ در مسائل اقتصادی بررسی جامع داشته باشید که بخش عمده آن مسکن و شغل جوانان است؛ همچنین از ظرفیت مراکز و سمن‌های دیگر در شهرهای مختلف استفاده کنید.

حجت‌الاسلام حیدری اشاره کرد: هدف‌گذاری بعد از آسیب‌شناسی و مشخص کردن ظرفیت‌ها اهمیت دارد که باید مشخص گردد الان کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا