حوزه و دانشگاه دو نهاد مؤثر در پیشرفت کشور هستند

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: حوزه و دانشگاه دو نهاد بسیار مؤثر در پیشرفت کشور هستند که اگر با هم وحدت و ارتباط صمیمانه داشته باشند، میتوانند کشور را آباد کنند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز گفت: سیره زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها برای همه ما الگو است؛ چه زمانی که در سجاده عبادت میکند، چه در محیط خانه و خانه داری و تربیت فرزند و چه زمانی که برای دفاع از ولایت به میدان می‌آید و روشن گری میکند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: الگوی خانواده فاطمی، کانون آرامش، صفا و صمیمیت است؛ اگر در خانه آرامش، دوستی و محبت نباشد، موجب جدایی زوجین و آسیب های اجتماعی برای فرزندان است.

وی افزود: عوامل ایجاد آرامش در خانه سه دسته‌ی آرامش دیداری، آرامش کلامی و آرامش رفتاری‌اند.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: ثانیه های اول ارتباط،‌ لحظات طلایی است که تأثیر عمیق در رابطه با طرف مقابل دارد؛ در لحظات ابتدایی نگاه محبت آمیز، دست دادن، روبوسی، استقبال و بدرقه از مهمترین عوامل ایجاد آرامش دیداری است.

امام جمعه فیروزکوه در خطبه دوم بیان داشت: در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، اجتماع بزرگ فاطمیون با حضور باشکوه مردم برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح است؛ شخصیتی که نقش مهمی در ارتباط وثیق میان حوزه و دانشگاه داشت.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: حوزه و دانشگاه دو نهاد بسیار مؤثر در پیشرفت کشور هستند که اگر با هم وحدت و ارتباط صمیمانه داشته باشند، میتوانند کشور را آباد کنند.

حجت الاسلام حیدری افزود: بدون تردید نقش اصلی در تبیین و ترویج و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بر عهده حوزه و دانشگاه است.

وی تصریح کرد: کشتار مردم مظلوم غزه در سایه سکوت مجامع بین المللی،‌ نشان داد که آنها در ادعای حقوق بشر دروغ میگویند.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: یکی از اهداف و رسالت های نظام اسلامی، مبارزه با فساد و برقراری عدالت است.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: ساختار اداری معیوب و ناقص، قوانین ناکارآمد و ناکافی، اشخاص فاسد و زیاده خواه و ضعف سامانه های نظارتی چهار عامل مهم در ایجاد فساد اقتصادی است که همه ارکان و قوای نظام باید با همکاری خود آنها را از بین ببرند.

وی خاطر نشان کرد: امروز دولت و قوه قضاییه در مبارزه با فساد عزم جدی دارند؛ لازم است که ضمن برخورد قاطعانه با عوامل فساد در هر جایگاهی، نتیجه برخورد و برگشتن پول به بیت المال کاملاً به مردم اطلاع رسانی شود تا اعتماد مردم افزایش پیدا کند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: دیدار با خویشاوند و مهمان نوازی در شب یلدا مورد سفارش اسلام است؛ بر اساس روایات اسلامی،‌ صله رحم و دیدار با خویشاوندان، موجب محبت و رفع کینه، دوری بلا، رشد اموال، طول عمر و آسانی حساب در قیامت است؛ برگزاری جشن خانوادگی و مراسم یلدا، به‌ دور از تجمل گرایی و ریخت و پاش و در فضای صمیمانه برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا