لزوم نقش آفرینی آموزش و پرورش در تحقق مشارکت حداکثری

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
امام جمعه فیروزکوه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: آموزش و پرورش در تحقق مشارکت حداکثری نقش زیادی دارد و لازم است تا همایش رأی اولی ها با کیفیت مناسب برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت‌الاسلام حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: برای افزایش مشارکت در انتخابات، آموزش و پرورش نقش زیادی دارد؛ همایش رأی اولی ها با کیفیت مناسب برگزار شود و برنامه‌های اقناع‌کننده داشته باشیم؛ باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که خروجی برنامه‌های ما برای دانش‌آموزان اقناع‌کننده باشد.

وی افزود: در این زمینه از ظرفیت اولیا و‌ مربیان می‌توان بهره‌گیری کرد و مولفه اقناع‌کنندگی باید بسیار مورد توجه باشد تا خروجی در شهر و روستا خروجی قابل قبولی باشد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه تأکید کرد: جمهوریت همواره در نظام ما اهمیت داشته و دارد؛ امسال با توجه به عوامل مختلف می‌دانیم بسیاری دنبال مشارکت پایین در انتخابات هستند و باید تلاش کنیم مشارکت حداکثری محقق شود و با برنامه‌ریزی دقیق، شاهد انتخابات پرشور در شهرستان باشیم‌.

محمد حیدری‌منش، فرماندار شهرستان فیروزکوه در شورای آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه با تاکید بر لزوم جهاد تبیین و روشنگری در سطح مدارس، اظهار کرد: جلساتی که پیرامون تشکل‌های دانش‌آموزی اعم از بسیج دانش‌آموزی، شورای دانش‌آموزی و انجمن‌های دانش‌آموزی که فرصت فعالیت را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند، همراه با جهت‌دهی سیاسی مبتنی بر فرهنگ انقلاب اسلامی و بصیرت افزایی دانش‌آموزان باشد؛ اقدامات پیرامون مباحث انتخابات باید برنامه‌ریزی و اجرا شود تا به نتایج مطلوب برسیم.

وی در ادامه با اشاره به اردوی راهیان پیشرفت خاطرنشان کرد: پیشنهادی برای بازدید دانش آموزان از شرکت های شهرستان ارائه شد و خط تولید برخی از شرکت های شهرستان، خاص است و در کشور، تنها در این شهرستان از این تکنولوژی استفاده شده است؛ برنامه‌ای را می‌توان در این حوزه تدوین و اجرا کرد، پروژه های عمرانی شاخص و فعالیت برخی شرکت ها نیز به لحاظ تکنولوژی سطح بالایی دارد و بحث مصرف انرژی در آن ها قابل توجه است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در خصوص اردوی راهیان نور بیان کرد: پیگیری برگزاری این اردو از سوی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و فرمانداری انجام شد؛ نکته مهم تفاوت اردوی راهیان نور امسال با سال‌های گذشته، برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی‌شده بود؛ گروه و مکان‌هایی که در این اردو رفتند خوب بود و جای تشکر دارد؛ چند گروه جهادی نیز همراه کاروان بودند که تاثیرات خوبی به همراه داشت.

حیدری‌منش تصریح کرد: برای واگذاری زمین نهضت ملی مسکن به فرهنگیان، در ابتدا باید تعاونی تشکیل دهید و کسانی که زمین دولتی دریافت نکردند در قالب تعاونی سازماندهی شوند و به اداره راه و شهرسازی نامه زده شود و رونوشت به شورای مسکن شهرستان زده شود تا مصوب گردد و واگذاری زمین انجام شود.

وی با تاکید بر رعایت موارد قانونی در حوزه سرویس‌ مدارس، اشاره کرد: تبعات در این حوزه باید از سوی متولیان سرویس مدارس مورد پذیرش باشد و نظارت شود تا در سرویس مدارس، حتما موارد ایمنی و قانونی رعایت شود.

جلسه شورای آموزش و پرورش فیروزکوه روز دوشنبه ۱۳ آذرماه به ریاست محمد حیدری منش فرماندار و با حضور حجت‌الاسلام حیدری امام جمعه، رحیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضا در سالن اجتماعات آموزش و پرورش فیروزکوه برگزار شد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش توسط مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه در خصوص عملکرد ماه گذشته و برگزاری اردوی راهیان نور، موضوعاتی همچون دوره توانمندسازی اعضای شورای آموزش و پرورش، تجاری سازی فضای مازاد آموزشی، اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای فرهنگیان فیروزکوه و مسائل آموزش و پرورش شهرستان، طرح و بررسی شد‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا