توانمندسازی معلولان مهم ترین مسئله است

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
فرماندار فیروزکوه در نشست گرامیداشت هفته معلولان از پیگیری مسکن معلولان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: توانمندسازی معلولان مهم ترین مسئله است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، نشست گرامیداشت هفته معلولان در اداره بهزیستی فیروزکوه امروز چهارشنبه ۱۵ آذرماه با حضور محمد حیدری منش فرماندار شهرستان فیروزکوه، رئیس اداره بهزیستی فیروزکوه و جمعی از معلولان شهرستان برگزار شد.

محمد حیدری منش، فرماندار شهرستان فیروزکوه، در نشست گرامیداشت هفته معلولان در اداره بهزیستی این شهرستان اظهار کرد: ده درصد جمعیت جهان از معلولیت رنج میبرند، در وهله اول باید قدردان خانواده های این عزیزان بود؛ خانواده ها اولین مأمن حفظ فرزند معلول هستند؛ با تمام سختی ها و مشکلاتی که برای این خانواده ها وجود دارد از فرزندان خود صیانت می کنند.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به اینکه دولت سیزدهم برنامه های مختلفی را برای معلولان در دستور کار دارد، تاکید کرد: بحث مسکن یکی از موضوعاتی است که از سال های گذشته پیگیری شد، حتی در سفر اخیر وزیر کشور به فیروزکوه بحث اهدای زمین به معلولین مورد بحث قرار گرفت و مقرر گردید در این خصوص مبالغ حمایتی که درباره مسکن صورت میگیرد در مجموعه هیأت وزیران پیگیری شود که این حمایت ها بیشتر شود.

حیدری منش بیان کرد: توانمندسازی معلولان مهم ترین مسئله در تمام دنیا در حوزه معلولان است تا خود منشأ اشتغال شوند و درآمد مکفی اقتصادی داشته باشند؛ اینکه ما چقدر به این هدف رسیدیم بستگی به این دارد چقدر همکاری از سوی خانواده ها و حمایت های دولتی صورت گرفته تا به این هدف برسیم.

وی ادامه داد: مجموعه فنی و حرفه ای شهرستان دوره هایی را برای معلولین ذهنی شهرستان برگزار کردند که دوره خوبی بود و خانواده ها نیز این دوره ها را پیگیری می کردند تا برگزار شود؛ این برنامه خوبی برای توانمندسازی معلولین بود که باید ادامه یابد؛ در شهرستان فیروزکوه سعی کردیم تا جایی که در توان شهرستان است، حمایت کنیم، به عنوان مثال بحث سرویس مدارس استثنائی را رایگان کردیم و از منابع دولتی تأمین کردیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه اشاره داشت: در دولت با تمام دستورالعمل ها و بخشنامه ها تلاش داریم بخشی از مشکلات این عزیزان را حل کنیم ولی بخش اصلی بر عهده خانواده های معلولین است؛ خداوند متعال این تلاش خانواده ها را در دفتر اعمال آنها ثبت خواهد کرد و این موضوع برای آن ها خیر و منفعتی را در پیشگاه خداوند خواهد داشت.

حیدری منش تصریح کرد: رضایت نسبی از مجموعه اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه وجود دارد که دغدغه مند مسائل معلولان هستند.

وی در ادامه گفت: کسانی که در اداره بهزیستی و برای مددجویان این اداره فعالیت می کنند باید نیت الهی داشته باشند تا با نوع دوستی و همکاری خانواده های این عزیزان بتوان به نتایج مطلوب رسید.

حیدری منش همچنین افزود: بانک ها بخشنامه هایی دارند که باید بر اساس آن به احراز برسند که پرداخت وام به صورت کامل انجام شود؛ به همین دلیل مشکلات از مجموعه های فرادستی وجود دارد و با این حال در شورای بانک ها این مسئله را مطرح و پیگیری می کنیم تا رفت و آمد مددجویان بهزیستی کمتر و تسهیل در این خصوص صورت گیرد.

فرماندار فیروزکوه تأکید کرد: یکی از مراجعی که می توان از آن بهره مند شد، استفاده از شبکه های اجتماعی و استفاده از استارت آپ هایی است که کمک به فعالیت اقتصادی معلولان می کند؛ بسیاری از افراد معلول و فعال در حوزه اقتصادی از استارت آپ ها استفاده کردند و توانستند فعالیت های اقتصادی پرخیر و برکتی را انجام دهند؛ امیدواریم با فعالیت ها در آینده، معلولین توانمند داشته باشیم که در حوزه های مختلف منشأ اثر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا