برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، پیرو سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان فیروزکوه، به منظور بررسی مشکل صنعتگران در سطح شهرستان جلسه کمیسیون ستاد تسهیل با حضور علی رسولیان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، سید احمد رسولی نژاد، نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، حسین مهری، مدیرعامل بانک صنعت و معدن، سید مهدی نیازی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

تولیدکنندگان رزمندگان جبهه اقتصادی هستند و کار آنها مقدس است

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان تصریح کرد: همانطور که توانستیم در عرصه جهاد خرمشهر را فتح کنیم، امروز هم در جبهه اقتصادی با کار جهادی و تلاش جهادگران در این عرصه و حمایت مسئولین و مردم فتح خواهیم کرد؛ تولیدکنندگان رزمندگان جبهه اقتصادی هستند و کار آنها مقدس است.
وی در ادامه بیان کرد: مشکل عمده کشور ما امروز بحث اقتصاد است؛ مردم ما امروز از مشکل اقتصادی و معیشتی رنج می برند؛ کار کسانی که در این عرصه تلاش می کنند مقدس است.
امام جمعه شهرستان فیروزکوه بیان کرد: برای پیشبرد عرصه تولید یک مثلث سه ضلعی داریم که یک ضلع آن تولیدکنندگان هستند؛ باید تولید با کیفیت باشد، با تلاش تولیدکنندگان باید کالای ایرانی در جهان مطرح شود.
حجت الاسلام والمسلمین حیدری خاطرنشان کرد: ضلع دوم عرصه تولید مسئولین هستند که باید در خدمت تولید باشند، مسئولین باید هم نظارت و هم حمایت کنند؛ روسای ادارات اولین وظیفه خود را تولید بدانند، باید قانون را در خدمت و حمایت تولید بیاوریم؛ ضلع سوم هم مردم هستند که با فرهنگسازی باید مردم را در راستای حمایت از تولید سوق دهیم.

سال گذشته رشد صنعت حدود 8 درصد بود

علی رسولیان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، در ادامه جلسه اذعان داشت: سال گذشته رشد صنعت حدود 8 درصد بود؛ مهم ترین دغدغه ما تولید و اشتغال است؛ اگر تولیدی نباشد اشتغالی نخواهد بود.

رسولیان بیان داشت: مجموعه اعتباری که دولت اختصاص می دهد، به 200 میلیارد هم نمی رسد؛ مجبور هستیم از منابع درآمدی در تامین زیرساخت ها استفاده کنیم و به منظور حمایت از صنعتگران امسال بسته پیشنهادی را ارائه دادیم؛ صنعتگرانی که زودتر از موعد بهره برداری داشته باشند مشمول 30 درصد معافیت خواهند شد.

وی در ادامه افزود: 6 ماه زمان بین اولین پرداخت نقدی و اولین قسط داده می شود؛ برای شرکت های دانش بنیان هم با زیرساخت ایجاد شده مشکل واگذاری زمین نخواهند داشت ولی در جایی که مشکل زمین وجود دارد مزایده برای این شرکت ها در نظر گرفته می شود.

حدود 30 واحد راکد در شهرستان وجود دارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: حدود 30 واحد راکد در شهرستان وجود دارد که با همکاری فرمانداری و نماینده شهرستان برنامه هایی برای این واحدها خواهیم داشت؛ تفاهم نامه ای امضا شده که تلاش می کنیم این واحدها به مالکین واگذار شود و واحدهایی که غیرفعال است، فعال شود؛ سال گذشته هزار و 557 واحد در این مسیر فعال شد.

رسولیان با اشاره به این که کارگاه ها اشتغال بالایی دارند، تاکید کرد: برنامه ریزی شده که امسال هزار کارگاه ایجاد کنیم؛ تلاش داریم برای شهرستان فیروزکوه چند کارگاه را در نظر بگیریم؛ یکسری واحدها در شهرستان بالای 60 درصد فیزیکی پیشرفت داشتند و باید این واحدها را ویژه ببینیم و به بهره برداری برسانیم.

وی اشاره داشت: برای تامین آب شهرک صنعتی تخصیص از سد نمرود گرفته شد؛ مطمئن هستم با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی شهر صنعتی بعدی استان تهران فیروزکوه خواهد بود.

زمین رایگان برای احداث کنندگان CHP در شهرک های صنعتی

معاون وزیر صمت ادامه داد: برای کسانی که CHP در شهرک های صنعتی احداث می کنند زمین رایگان اختصاص یابد؛ گاز را دولت واگذار کند و زمین رایگان هم ما تخصیص می دهیم تا برق شهرک ها تولید شود؛ در خصوص قطعی برق مکاتبات بسیاری انجام شده است؛ این که بدون هماهنگی قطعی برق انجام می شود قابل درک نیست؛ فعال اقتصادی راضی است 20 دقیقه زودتر به وی اطلاع رسانی شود تا خسارت نبیند؛ این حداقل انتظار است که با برنامه ریزی مدیران برق امکان پذیر خواهد بود.

رسولیان بیان کرد: حذف جانشینی بانک ها تیغ دو لبه است؛ مشکلی که اکنون وجود دارد این است که بانک ها اسناد رهنی ما را نمی پذیرند؛ کار فعال اقتصادی در این زمینه گره می خورد؛ ضرر حذف جانشینی به تولیدکنندگان و صنعتگران خواهد رسید؛ بنا داریم بروکراسی را در صنعت از بین ببریم و در صدد طراحی سامانه ای هستیم که همه کارها را در این سامانه بتوان انجام داد؛ این امر هم موجب شفافیت می شود و هم باعث تسریع کارها می شود.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا