تعویض وسایل بازی پارک های سطح شهر فیروزکوه / پروژه های نورپردازی و زیباسازی در دستورکار شهرداری

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
شهردار فیروزکوه از تداوم اقدامات در حوزه فضای سبز و زیباسازی شهری خبر داد و گفت: تعویض وسایل بازی پارک ها انجام شده و نورپردازی المان های شهری و چندین پروژه در حوزه زیباسازی در سطح شهر فیروزکوه در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، علیرضا صادقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: شهرداری فیروزکوه اقداماتی در راستای بازسازی پارک‌ها و فضای سبز با شروع فصل بهار آغاز نموده است.

وی افزود: با توجه به تخریب وسایل پلی‌اتیلن پارک‌های سطح شهر، با بودجه‌ای بالغ بر 300 میلیون تومان وسایل پلی‌اتیلن، تاب، الاکلنگ شکسته و فرسوده پارک‌های سطح شهر تعویض و یا ترمیم شده است.

شهردار فیروزکوه با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز شهر فیروزکوه ۱۵/۵۶ مترمربع است، تأکید کرد: استاندارد جهانی ۲۰ الی ۲۵ مترمربع است؛ از نظر استاندارد در استان تهران جزو شهرستان‌هایی با استاندارد خوب فضای سبز هستیم؛ باید این مسئله را در نظر داشت که سطح شهر فیروزکوه باغات زیادی وجود دارد که این جزو فضای سبز شهری نیست؛ فضای سبز شهری شامل بلوارها، میادین، پارک‌ها و جنگل‌کاری‌هایی است که شهرداری انجام می‌دهد، می‌شود و در نظر داریم با اقداماتی که انجام می شود سرانه فضای سبز افزایش یابد.

علیرضا صادقی در خصوص اقدامات شهرداری در حوزه برق و نورپردازی شهری اظهار داشت: عمده فعالیت‌های واحد برق شهرداری فیروزکوه در سال گذشته اجرای روشنایی پارک ملت و شهید کشوری شهرک دشت ناصر(آل یاسین) به تعداد چهار عدد برج نوری، اجرای برج پرچم میدان امیری فیروزکوهی و تبدیل به برج دومنظوره نوری و برج پرچم، اجرای نورپردازی المان میدان امام علی(ع)، اجرای دروازه حرم به صورت سازه فلزی و روشنایی المان، اجرای نورپردازی آب نمای میدان راه‌آهن و اجرای روشنایی معبر 18 متری بود.

وی افزود: همچنین نورپردازی المان میدان امام رضا(ع)، نصب سازه جدید و نورپردازی المان میدان امام خمینی(ره)، همچنین چراغ‌های خیابانی بهشت رضوان در سال گذشته اجرایی شد.

شهردار فیروزکوه تصریح کرد: برای اجرای پروژه های نورپردازی و رفع نواقص روشنایی، در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شد و امسال نیز بودجه ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان پیش بینی شده است.

لزوم مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری وسایل پارک ها

باطبی، مسئول فضای سبز شهرداری فیروزکوه، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرمت و بازسازی آب‌نمای تختی، ترمیم و مرمت آب‌نمای فرمانداری، رنگ‌آمیزی آلاچیق‌های سطح شهر، نقاشی دیواری در سطح شهر، احیای بلوار 45 متری، احیا، ترمیم و مرمت بلوار امیری فیروزکوهی از میدان امام علی(ع) تا میدان امام خمینی (ره) از جمله اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز و زیباسازی است.

وی با اشاره به تعویض وسایل پارک ها در ادامه بیان کرد: پارک فاز یک، دو و سه امیری فیروزکوهی، پارک اندیشه، پارک پیامبر اعظم، فاز یک و دو خلیج فارس، پارک کوهستان و حرم، پارک ملاجعفری، تختی یک و دو، پارک 15 خرداد و دوم غربی و حریم لوله گاز از جمله پارک‌هایی بود که وسایل آن تعویض یا ترمیم شد.

مسئول فضای سبز شهردای فیروزکوه خاطرنشان کرد: امسال 400 مترمربع کف‌پوش گرانولی انجام شده که اغلب پارک‌ها این کف‌پوش را دارند و پارک‌های باقیمانده نیز در دستور کار هستند.

باطبی در خصوص زیباسازی سطح شهر با اشاره به تخمین هزینه دو و نیم میلیارد تومانی، تصریح کرد: رنگ‌آمیزی المان‌های سطح شهر، خاک برداری و جدول بندی اطراف درختان بلوار امیری از میدان امام علی (ع) تا میدان امیری فیروزکوهی، تعویض چمن‌های بلوار 45 متری از میدان امام خمینی (ره) تا میدان امام علی(ع)، تکمیل گلدان صخره‌ای روبروی فرمانداری، رنگ‌آمیزی و طراحی جدید گلدان صخره‌ای و تعمیر آب‌نمای تختی و روبروی فرمانداری از جمله اقدامات در دست اجرای شهرداری در زمینه زیباسازی سطح شهر است.

وی همچنین افزود: نقاشی دیواری سطح شهر از دیگر برنامه های شهرداری است که پیش‌بینی می‌شود هزینه‌ای بالغ بر 150 میلیون تومان را داشته باشد.

مسئول فضای سبز شهرداری فیروزکوه در خصوص نامگذاری معابر و کوچه های سطح شهر بیان داشت: سال گذشته تقریباً تمام معابر و میادین سطح شهر نامگذاری شد و تابلوهای جدید نصب شد؛ امسال برای محدوده دشت ناصر (شهرک آل یاسین) به درخواست مردم نام شهید نیز برای این شهرک پیشنهاد و ارائه شد، تابلو نیز در حال طراحی و ساخت است و در روزهای آتی این تابلو نیز نصب خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در حفظ فضای سبز و پارک‌های سطح شهر، اشاره داشت: یکی از دغدغه‌های ما این بود که وقتی کودکی در پارک بازی می‌کند وسایلی که به دلیل استفاده نامناسب بزرگسالان تخریب شده، به کودکان آسیب نزند؛ شهرداری وظیفه خود را در راستای ترمیم و تعویض وسایل بازی پارک‌ها انجام داده است، از مردم درخواست داریم در حفظ و نگهداری این وسایل همچون وسایل منزل خود، اهتمام ورزند چرا که در نهایت منفعت این وسایل برای عموم شهروندان است.

باطبی با اشاره به نگهداری از فضای سبز و گلکاری سطح شهر، بیان داشت: یکی از مشکلاتی که ما در سطح شهر فیروزکوه داریم این است که برخی از افراد گل‌کاری‌هایی که از سوی شهرداری انجام می‌شود را تخریب می‌کنند در حالی که شهرداری فیروزکوه همواره هر مجموعه، نهاد، ارگان و یا حتی مردم عادی برای دریافت گل مراجعه کرده‌، با توجه به موجودی گلخانه شهرداری در اختیار آنها قرار داده است، هر چند ظرفیت شهرداری در این زمینه به میزان زیادی نیست ولی در حد توان خود از اهدای گل به مراجعه‌کننده دریغ نکردیم.

تداوم اجرای پروژه های نورپردازی شهری / تکمیل دروازه حرم و آبنمای تختی

مهدی بنار، مسئول واحد برق شهرداری فیروزکوه اظهار کرد: پروژه‌های واحد برق شهرداری فیروزکوه در سال جاری اجرای روشنایی فضای سبز در ضلع جنوبی بیمارستان امام خمینی(ره) که چراغ‌های شش متری و پرژکتور به منظور روشنایی محوطه است، اجرای روشنایی فضای سبز انتهای خیابان و کوچه شهید لاسمی شهرک ولیعصر(عج)، اجرای روشنایی پارک پیامبر اعظم به وسیله دو عدد برج نوری، نورپردازی سقفی خیابان راه‌آهن حد فاصل میدان معلم تا میدان راه‌آهن و اجرای نورپردازی آب نماهای در حال احداث همچون آبنمای خیابان تختی و آبنماهای موجود در سطح شهر است.

وی خاطرنشان کرد: اجرا ی تونل نور و المان‌های نوری در سطح پارک‌ها و میادین، اجرای روشنایی پارک امیری فیروزکوهی فاز سه و اجرای روشنایی محوطه پارک هخامنش تا پارک حرم از دیگر پروژه‌های ما در سال جاری است.

مسئول واحد برق شهرداری فیروزکوه تصریح کرد: شهروندان هر گونه اعلام خاموشی معابر، میادین و پارک‌ها را می‌توانند با شماره 76442898، معاونت خدمات شهری در میان بگذارند تا در اسرع وقت به بحث خاموشی رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی وزارت نیرو و شروع فصل گرما و لزوم رعایت مصرف برق و کاهش مصرف برق، خاموشی 50 درصدی را در سطح شهر، پیاده‌روها، میادین و پارک‌ها داریم که از صبر و شکیبایی همشهریان عزیز تشکر می‌کنیم.

بنار با اشاره به سرقت از تجهیزات واحد برق شهرداری در سطح شهر، اشاره داشت: با توجه افزایش سرقت در چند ماه اخیر از شهروندان خواهشمندیم در صورتیکه در ساعات پایانی شب، شخصی را مشاهده کردند که درصدد تعمیر تجهیزات برقی داخل پارک‌ها و میادین است، با مرکز فوریت‌های پلیس 110 یا 76442898 خدمات شهری تماس بگیرند و مراتب را سریعاً گزارش دهند تا بتوانیم از سرقت‌ها جلوگیری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا