تخریب کاربری های غیرمجاز در منطقه یورتعلی

­مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه با اشاره به تخریب ۱۰۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در باغ فیروزه، گفت: این اقدام براساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی بوده و جریمه سنگینی در انتظار صاحبان ساخت و ساز‌های غیرمجاز است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در اراضی زراعی دیم منطقه یورتعلی که در آن کشاورزی می‌شده است، قسمت‌هایی از آن جدا شده و فنس کشی شده است.

مظاهری، سرپرست مدیریت امور اراضی استان تهران گفت: منطقه یورتعلی یک منطقه دیم زار بوده در سنوات گذشته و تقریبا بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هکتار است.

وی افزود: این منطقه که روزگاری در آن کشت و کار رونق داشت، حالا ساخت و ساز غیرمجاز رواج دارد و نامش را هم باغ فیروزه گذاشتند.

سرپرست مدیریت امور اراضی استان تهران با تاکید بر اینکه تغییر کاربری در این اراضی غیرقانونی است، تصریح کرد: هرگونه فنس کشی و تفکیک اراضی بدون مجوز ممنوع است، استقرار کانکس به هیچ عنوان بدون مجوز کمیسیون تبصره ماده یک امکان پذیر نیست.

مظاهری، سرپرست مدیریت امور اراضی تهران درباره خرید این اراضی و سند‌های مشاع تأکید کرد: سند مشاع یعنی اینکه در تمام ۴۵۰ هکتار شریک هستند و اگر بخواهند تغییر کاربری بدهند، درخواست کانکس و اتاقک کارگری بکنند یک نقطه برای کل آن ۴۵۰ هکتار قابل رسیدگی است نه اینکه در تمام سطح ۴۵۰ هکتار، ۸۰۰ مجوز اتاقک داده شود امکان پذیر نسیت.

حسنی، رئیس اداره جهاد کشاورزی فیروزکوه هم به تخریب سازه‌ها اشاره کرده و گفت: در یک مرحله تخریب انجام شده و مجددا اقدام به ساخت و ساز‌های غیرقانونی کردند که اخطارات لازم صادر شده است.

وی افزود: بار دیگر سازه‌های باغ فیروزه با حکم قضایی تخریب شد، با حکم دادستان شهرستان بالغ بر ۱۰۰ قطعه از اراضی که اقدام به فنس کشی یا ساخت و ساز غیرمجاز کردند تخریب شد.

گفتنی است؛ تجربه نشان داده این زمین‌ها کمتر به کشاورزی باز می‌گردد مگر آنکه قبل از ساخت و ساز جلوی آن گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا