دانشجو و جوان موتور پیشران حرکت کشور است

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
امام جمعه فیروزکوه گفت: دانشجو و جوان موتور پیشران حرکت کشور است؛ اگر دانشجو و جوان ما تلاش کند و رسالت خود را انجام دهد همه ارکان دیگر کشور به حرکت درخواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت‌الاسلام حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در جمع دانشجویان ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: دانشجو و جوان موتور پیشران حرکت کشور است؛ اگر دانشجو و جوان ما تلاش کند و رسالت خود را انجام دهد همه ارکان دیگر کشور به حرکت درخواهد آمد؛ اگر دانشجو متوقف شود همه جامعه می‌ایستند؛ در نتیجه رسالت دانشجو سنگین است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشجو تحول‌آفرین است، بیان کرد: اگر می‌گوییم کشور باید ساخته شود، اگر می‌گوییم چشم امید ما نباید به خارج از کشور باشد، آن عنصری که ما را به قله سعادت می‌رساند دانشجو است؛ دانشجویان ثابت کردند با غیرت ملی که دارند کشور را به پیش خواهند برد؛ علت دشمنی دشمنان با هویت ایرانی و اسلامی ماست، آنها می‌خواهند همواره وابسته باشیم‌.

حجت‌الاسلام حیدری اشاره داشت: مصدق فرد سکولار کرواتی بود ولی آمریکا او را کنار زد چراکه مصدق غیرت ملی داشت و می‌خواست نفت ما ملی شود؛ آمریکا و جبهه استکبار با استقلال کشورها مخالف است؛ با اینکه مصدق به آمریکا خوش‌بین بود و این بزرگترین اشتباه او بود؛ تجربه ۱۰۰ ساله ما این است که نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم ولی ما می‌توانیم خود پیشرفت کنیم؛ این را جوانان غیور کشور ثابت کردند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: دوران طلایی دفاع مقدس بسیاری می‌گفتند نمی‌توان در مقابل صدام و رژیم بعث ایستادگی کرد، ولی جوانان غیور و شهدای عزیز ما ایستادگی کردند و حاضر نشدند یک وجب از خاک ایران را به دشمن بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا