تأیید صلاحیت ۸۱ نفر از داوطلبان در هیأت اجرایی حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه / پیش بینی ۵۱ شعبه اخذ رأی در شهرستان فیروزکوه

خبرنگار:

سید مجتبی حسینی
فرماندار فیروزکوه در نشست خبری گفت: ۵۱ شعبه اخذ رأی انتخابات در شهرستان فیروزکوه پیش بینی شده و ۸۱ نفر از داوطلبان در هیأت اجرایی، تأیید صلاحیت شدند و هم اکنون هیات‌های نظارت بر انتخابات در حوزه دماوند و فیروزکوه در حال بررسی صلاحیت‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری‌منش، رئیس هیات اجرایی شهرستان فیروزکوه، در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال در شهرستان فیروزکوه و دماوند با رکوردی که در پیش ثبت نام کاندیداها صورت گرفت، تقریبا تحولات کم نظیری را در بحث انتخابات داشتیم؛ افرادی این دوره به میدان آمدند که دوره‌های قبل حضور نداشتند و در این دوره فرصت رقابت و برگزاری انتخابات پرشور در قالب مردم سالاری دینی بیش از پیش فراهم شده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس دستور شروع فرآیند انتخابات که ۱۵ مرداد ابلاغ شد، این فرآیند را در شهرستان فیروزکوه آغاز کردیم؛ با شروع پیش‌ثبت‌نام، هیات‌های اجرایی تشکیل شد، ۳۰ نفر از معتمدین شهرستان معرفی شدند که ۸ نفر عضو اصلی و ۵ نفر عضو علی البدل انتخاب شدند. فرآیند انتخابات را در شهرستان فیروزکوه در ۱۸ مهرماه با تشکیل هیات اجرایی آغاز کردیم و روند برگزاری انتخابات به صورت شکلی آغاز شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در خصوص فعالیت‌های هیات اجرایی اشاره داشت: بحث شناسایی شعب، پیشنهاد شعب و مسائلی از این قبیل در هیات اجرایی بحث و بررسی شد؛ همچنین صلاحیت داوطلبین با محوریت هیأت اجرایی در حال پیگیری بود.

حیدری‌منش تاکید کرد: ۵۱ شعبه اخذ رای در شهرستان فیروزکوه، برای برگزاری انتخابات پرشور پیش بینی شده است.

وی در ادامه گفت: از رسانه‌های شهرستان فیروزکوه انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی مناسب، افکار عمومی را همراه کنید تا مردم سالاری دینی و مشارکت حداکثری محقق شود؛ لازم است به معیارهای مردم اشاره شود تا مردم با آگاهی افراد را انتخاب کنند.

رئیس هیات اجرایی شهرستان فیروزکوه بیان کرد: به لحاظ ساختاری انتخابات امسال چند ویژگی اساسی دارد؛ یکی از ویژگی‌های این دوره از انتخابات این است که در ابتدای سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به موضوع انتخابات اشاره داشتند و چهار مولفه را در این خصوص بیان کردند که برای ما نیز این چهار مولفه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در شهرستان فیروزکوه در راستای امنیت انتخابات، کمیته امنیتی انتخابات شکل‌گرفت و دوستان جلسات مستمر را برگزار می‌کنند؛ در حوزه سلامت به مدیران دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی که امکان انحراف وجود دارد و در فرآیند انتخابات از فرد خاصی حمایت کنند، تذکر لازم داده شد؛ همچنین کمیته پیشگیری از تخلفات انتخابات در شهرستان تشکیل شد.

حیدری‌منش در خصوص بحث مشارکت در انتخابات تصریح کرد: در باب مشارکت بنا بر این است که امید آفرینی را در جامعه پیگیری کنیم و موضوع انتخابات را در دستور کار داشته باشیم؛ امیدواریم با همدلی و همکاری که در فضای رسانه‌ای شهرستان وجود دارد، مشارکت را در انتخابات به شکل مناسب شاهد باشیم؛ همچنین دولت مردمی در این زمان و موقعیت تلاش خود را برای خدمت‌رسانی مستمر به مردم و ایجاد همدلی و وفاق بین مردم دارد؛ در فیروزکوه هم سراغ موضوعاتی رفتیم که در سال‌های قبل به آن توجهی نشده است؛ پیگیر یکی از مهمترین مسائل مردم در موضوع آب هستیم؛ همچنین بحث حریم بستر رودخانه را دنبال می‌کنیم تا به نتیجه مطلوب برسد.

رئیس هیات اجرایی شهرستان فیروزکوه اشاره داشت: در حوزه مدیریت شهری رسیدگی به مناطق محروم و کمتر برخوردار را پیگیری کردیم، هرچند همچنان نیاز به کار و تلاش بیشتر دارد؛ سعی کردیم از افرادی که در این مناطق حضور دارند حمایت کنیم و در جهت رفع مشکلات تلاش شده است.

وی با اشاره به پیش‌ثبت‌نام ۱۹۳ نفر در حوزه دماوند و فیروزکوه تاکید کرد: بحث بررسی مدارک داوطلبین در مرحله اول انجام شد؛ در مرحله بعد در بررسی سوابق و احراز صلاحیت داوطلبینی که شرکت کردند ۱۰۳ نفر ثبت نام خود را تکمیل کردند؛ اکنون بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان در حال پیگیری است که تا تاریخ ۱۵ دی ماه مراتب تایید یا عدم احراز به داوطلبین اعلام خواهد شد.

حیدری‌منش ادامه داد: با ثبت‌نام ۱۰۳ نفر طی بررسی‌هایی که در هیأت‌های اجرایی انتخابات صورت گرفت، ۱۶ نفر از داوطلبان عدم تأیید صلاحیت شدند، ۵ نفر عدم احراز صلاحیت داشتند و یک نفر انصراف داد؛ ۸۱ نفر از داوطلبان تأیید صلاحیت شدند و هم اکنون هیات‌های نظارت بر انتخابات در حوزه دماوند و فیروزکوه در حال بررسی صلاحیت‌ها هستند.

وی همچنین تاکید کرد: بعد از بررسی اعتراضات و اعلام نتیجه نهایی داوطلبین، از ۳ اسفندماه آغاز تبلیغات توسط نامزدهاست؛ همچنین طبق قانون جدید برای انصراف داوطلبین ۷۲ ساعت قبل از آغاز انتخابات یعنی تا ۸ اسفندماه فرصت است که در سامانه انتخابات باید اعلام کنند؛ بر اساس قانون جدید انتخابات، در هر نقطه‌ای که شهرداری است، نامزدهای انتخاباتی یک ستاد انتخابات می‌توانند دایر کنند.

حیدری‌منش در خصوص میزان صندوق‌های رای در شهرستان فیروزکوه گفت: در شهرستان فیروزکوه ۵۱ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۱۹ شعبه در شهر فیروزکوه و ۱۲ شعبه در بخش ارجمند و ۲۰ شعبه در روستاهای بخش مرکزی داریم.

وی در پایان اشاره داشت: ۲۳ شعبه اخذ رای به صورت سیار در سطح شهرستان فیروزکوه فعال خواهند بود و ۲۸ شعبه به صورت ثابت فرآیند انتخابات را در روز ۱۱ اسفندماه در روز انتخابات اجرا خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا